• Hej! Kul att du tittar in här • Varmt välkommen! •
• • • • • • • • Lämna jättegärna en kommentar • • • • • • •

torsdag 13 mars 2008

Stand Up Comedian

Ett kort inlägg innan det är dags att gå till jobbet.

Rubrik i dagens Sydsvenska: Speakern lurade Lugi till jubel.
Det är kanske lite provocerande av mig, men för fanken, vi fick uppleva ett extra glädjefnatt i livet - ett vi aldrig egentligen skulle uppleva. Det är väl om något ett plus i livet. Samtidigt en bra känsla att vänja knoppen vid. Att det sedan byttes ut mot tung besvikelse gav det hela bara balans. Just det, jag är typen som inte längre imponeras av positivitetspredikare. Jag har varit med på många sådana väckelsemöten med Enhager och grabbarna. Mycket roande, man blir närmast euforisk, men i ärlighetens namn, hur många av er lever ett bättre liv efter dessa kunskaper?

Fortfarande svårt att smälta? Stand up är inte lugispeakerns arbetsuppgift? Trots att det var gratis? Varför inte?

En förklaring till varför misstaget inträffade är säkert inte svår att förklara, min egen gissning är att ClientWarerapportörerna i Halmstad (ClientWare är programvaran du själv kan ladda ned på HEH och låter dig följa matcherna online.) i upphetsningen missade stoppa klockan i programmet när Drott tog Time Out, så att tiden löpte ut och sekretariatet i Lund blev felinformerat. Man kanske skulle kunna begära att man dubbelkollade fakta i ett sådant känsligt läge - men för tusan, vi är alla bara människor som inte har 100% koll på känslorna i alla lägen.

Nu gläds man som lugisupporter åt fler matcher. Det ska bli jättekul att få se de här grabbarna minst en gång till denna säsong för de bevisade igår att de kunde kämpa som vildingar när det som mest behövdes. Motgångarna har varit många och det är då sympatin och empatin växer. Gosse vad gott en seger sedan gör.

Det var riktigt skönt att se Jimmy Janssons fantastiskt fina gest mot Fredrik Andersson när han fick en rejäl smäll av en lugiförsvarare mitt i skottförsöket som hjälpte Fredrik Andersson att göra en fantomräddning. Karln hade rejält ont, borde kanske fått en straff, men gnällde inte det minsta. Stort Jimmy! Och då har jag ofta gnällt över att du spelat över gränsen till det som är tillåtet på en handbollsplan, men jag hade gärna haft dig i mitt lag...

Nu mobiliserar vi krafterna till kvalet - helst åker vi supportrar med upp till en returmatch, sannolikt Jönköping.

Tack förresten ännu en gång Lugis supporterklack med "Sunken" i spetsen. Ni är helt enkelt såååå sköna. NI gjorde minst 5 mål plus igår! Det hörde nog även Ivar Sjögren igår, om han så var på plats eller inte.

Inga kommentarer: