• Hej! Kul att du tittar in här • Varmt välkommen! •
• • • • • • • • Lämna jättegärna en kommentar • • • • • • •

tisdag 11 mars 2008

I den vänstra ringhörnan och den högra hjärnhalvan

Nu jädrar är det drag!
Sydsvenskans Anja Gatu och Skånskans Artur Bliding är inne i andra ronden nu och det är lite roligt att se, att hur säkert de än formulerar sig i sina motattacker så lyckas den andre ändå ge igen med en punch eller två - och det just när jag tror att, aha, det tänkte jag inte på.


Smaga på den senaste uppercuten, Bliding!
Just när jag började tro att Gatu gick ned för räkning så kom den.
Anja Gatu leder just nu på poäng. Kan Bliding vända på matchen igen? Det börjar bli trångt i ringhörnan...

Nu till handbollen och Lugi. Det känns som man har fått ta trappsteg efter trappsteg nedåt efter den fina inledningen efter EM med tre raka segrar. Då började jag t o m tro på slutspel och den tron hade jag kvar i min livliga optimism ända tills knockouten kom mot HK Malmö. Min vänstra hjärnhalva förstod att det var över men min högra övertalade mig att trots allt göra ett optimistiskt uttalande:
-- Det betyder bara att Lugi måste vinna över Hammarby, det var ju ändå inte med i den ursprunliga kalkylen bräkte jag på.
Enfald. Sån't där fixar bara Alingsås! Just det...

Nu tänker jag övelåta optimismen åt spelarna i laget. Om ni inte lyckas mobilisera styrka och vilja som räcker till en seger mot ett Guif som inte har ett dugg att spela för, vet jag inte vad jag ska tro på.

Jag sticker ut en pessimistisk haka denna gång för det känns som att jag aldrig ska tippa rätt någonsin och då är det läge för detta beteende.

Det blir kval för existensen i Elitserien - jag tror framför allt inte på att Drott ska tappa poäng mot RIK på hemmaplan. (Den högra hjärnhalvan protesterar nu vilt.)

Nu kan jag ju trösta mig med att säsongen förlängs med minst två matcher till mot, troligen, Hallby. Klubben varifrån vår gamle hjälte Claes Ribendahl hämtades på 70-talet. Är jag rätt informerad så tränas laget av Johan Pettersson, mannen som stal Kristian Meijers landslagsplats. Fuling! Du ska få!

Se nu till att lyfta bakdelen på inte bara er själva utan även en vän eller två. Kom till idrottshallen! Stödet på läktarna kan faktiskt göra skillnaden mellan seger och förlust. Sen hoppas vi på att Mirko Palickas grabb, Andreas stänger sin kiosk i Halmstad, för vilken målvakt tänder inte lite extra när Stephen står på andra sidan?

• Plötsligt slog det mig under en match i idrottshallen, var i helskotta är resultatrapporteringstavlan? Jag menar inte att vi måste ha den ”därade” analoga som till slut inte hade tillräckligt med siffror kvar att hänga upp, men någon ska det väl ändå finnas? Glöm inte det i den nya hallen! Service heter det förresten.

• Häromda'n såg jag kort en reklamsnutt fladdra förbi på TV. Det var PR för ett nikotintuggummi som i snutten lovade satisfaction garanty. Pengarna tillbaka om man var missnöjd. Menar de att man kan klaga på smaken, eller? Jag menar, tanken med nikotintuggummi är väl ändå att man ska sluta tugga inom ca ett halvår? Jag har två personer i min närmaste omgivning som tuggat detta sabla ting i över tjugo år! Hallå! Gäller pengarna_tillbaka_garantin om man försökt så länge och inte lyckats bli av med sitt nikotinberoende? Det kan väl inte vara smaken, alltså..? Vänta nu 20 år, ca tre paket à 300 hundra spänn varje månad... Jösses!

Se nu till att de bullar du satt på jäsning äntligen blir bakta, Bagar'n!
Jag vill ta åtminstone ett trappsteg uppåt före sommaren.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Finns det någon skillnad mellan klubbarna H43 och LUGI (och deras supportrar). Är någon t.ex. mer proletär resp. akademisk. folklig resp. överklass. De verkar ju t.om ha samma hall. Vilka håller egentligen på vilket lag i Lund?

Bor man i Ystad och är sosse håller man på IFK, men hur gör man i Lund. Tacksam för svar.

Anonym sa...

Jag tror att man kan säga att H43 är lite av "knegarnas" och kanske småföretagarnas lag i Lund. Lugi är utan tvivel akademikernas och skulle jag tro de mer välbärgades lag. Lugi hade i varje fall ett av sina större fästen kring Tunaskolan som ligger i de "finare" stadsdelarna, Professorstaden, Gräddhyllan och tidigare akademikerområdet Mårtens Fälad. Sedan är det ju en universitetsklubb, så kommer man till Lund för att läsa och är duktig i handboll brukar valet av Lugi vara naturligare. Nu har jag inga som helst bevis för detta, men jag tror jag ligger ganska nära sanningen.