• Hej! Kul att du tittar in här • Varmt välkommen! •
• • • • • • • • Lämna jättegärna en kommentar • • • • • • •

tisdag 8 april 2008

För full hals!

Sorry, inga nya inlägg just nu. (EDIT 9/4) Bara detta korta instick. Jag är nästan förstummad pga stundens allvar. Jag tror starkt på Lugi imorgon, men är livrädd för att det ska gå åt helvete. Det är så små marginaler nu som kan ställa till det oerhört.



Det bästa vi som supportrar kan göra åt saken är att skrika för full hals i hallen imorgon. Vi ses - i god tid före matchstart för uppvärmning. Ta med tutor, trummor, svärmödrar, svärpappor, ostämda gitarrer, kolikungar, galna kor och annat som kan ställa till med ett jädra oväsen.

Tilläg 9 april:
Marcus Haglund vill se kvalmatcherna gå i bästa av fem, Axnér kontrar med i bäst av två där målskillnaden ska avgöra. Jag gillar inget av förslagen. Fem matcher mot samma lag blir inte rättvisare och att låta målskillnaden avgöra i bäst av två är alldeles för slumpartat i en sport där det numera kan produceras upp till 80 mål i en match. Ett mål i handboll skulle få samma betydelse som ett mål i fotboll. Spännande? Ja, men för slumpartat i ett kval.

Varför inte en kvalserie liknande den som ishockeyn kör? På det sättet håller man liv i säsongen mycket längre och man får en rättvisande utgång av kvalet. Inga lag borde heller hamna i ingenmansland när grundserien spelats färdigt. Hur kul har har det varit på handbollsfronten i Halmstad och Skövde den senaste månaden? Handbollssäsongen ska naturligtvis tävlingsmässigt sträcka sig från ca 1 sept till medio in i maj - praktiskt taget för alla lagen.

Jag insåg för ett par dagar sedan först, att beroende på om Lugi klarar kvalet i afton (9/4) så får laget sitt förstahandsval av tränare - i annat fall blir det alternativ B. Mitt tips är att Zanotti blir assisterande tränare om det blir positivt resultat ikväll och att han blir Sturmbanfuhrer om det blir allsvenskan för laget. Då kanske Knirr får en plats också, på undervisningsbänken. Vem vet?

Not: Pardonne moi Skövde HF (dam) - ni håller handbollslivet igång i staden.

5 kommentarer:

Anonym sa...

JAAAAAAAAAAAAAA! Så gött!

Anonym sa...

LUGI spelar nästa säsong där laget hör hemma, i elitserien. Nu lämnar vi kvalrysarna bakom oss och fokucerar på framtiden i nya hallen..

Anonym sa...

Dodo

vad tycker du om den nya tränarekonstellationen?

Anonym sa...

Jag har svårt för att uttala mig om den. Ulf Sandgren var ju framgångsrik som tränare i Lugi sist det begav sig. Zanotti har jag upplevt som en liten vilding ;)

Vet inte om de kan komplettera varandra bra. Är lite skeptisk när huvudtränaren inte får jobba själv enligt sina egna ritningar. Det oroar mig lite att det just är Zanotti som ska vara assisterande. Jag hoppas dock att jag är helt fel ute där - det kanske kommer att fungera utmärkt.

Vet du om de känner varandra väl sedan tidigare?

Är det en konstellation som Sandgren själv önskat sig, eller har det varit ett förslag från herrelitkommittén?

Minns jag det rätt, så har både Bönne och Hallgren haft Zanotti som tränare i Kävlinge. Plus eller minus, vet inte säkert.

Om Sandgren har egenskapen att lyssna noga med förståelse och sedan ändå tar ett beslut som går emot Zanottis idéer när han tycker hans egna är bättre, då kan det fungera. Naturligtvis måste då även Zanotti acceptera - annars blir det lätt lite oroligt.

Spelarna måste också ha fullt förtroende för konstellationen, men vi får se, lite av ett riskfyllt projekt känns det allt som.

Anonym sa...

De känner varandra sedan innan och Sandgren är enligt uppgift en bra arbetsledare. Enligt mina källor är det en kanonsuppställning...